Overslaan en naar de inhoud gaan

Trouwe klanten aan de IJzer

In gesprek met Nele Vande Walle | 8 juli 2013

't Blokje aan de IJzer in Pervijze (Diksmuide) is twee jaar open. Uitbaatster Nele Vande Walle was meteen gewonnen voor het idee om haar vakantiehuisje ook open te stellen voor mensen in armoede. Ze is blij met die keuze. Het helpt bij de bekendmaking van ’t Blokje, én ze krijgt er trouwe klanten door.

Een kwestie van engagement

Nele is opvoedster. Maatschappelijk engagement zit er bij haar ingebakken. Zij en haar man gaan allebei werken. Het inkomen uit het vakantiehuisje is voor het gezin een extraatje. ‘Ons huisje openstellen voor mensen met een klein inkomen is voor ons een mooie manier om ook hen van wat vakantie te laten genieten,' zegt Nele. Iedereen moet zijn zorgen toch al eens thuis kunnen laten, vindt het koppel.

Klantenkring groeit

‘t Blokje aan de IJzer is nog jong. Als vrij nieuw logeeradres hebben ze hun klantenkring nog op te bouwen. ‘We willen gewoon graag onze logies verhuren. We vinden het logisch dat alle gasten gewoon welkom zijn, met of zonder korting en in alle periodes, zonder beperkingen'. 'Reservaties voor de zomermaanden lopen wel sneller binnen, merkt Nele. ‘Daardoor viel er onlangs een gezin vanuit Vakantieparticipatie uit de boot, omdat het huisje al was geboekt. Dat vond ik echt jammer voor hen.'

Trouwe gasten

Nele merkt dat ze de gasten vanuit Vakantieparticipatie nu al tot haar trouwe klantenkring mag rekenen. ‘Zo hebben wij een gezin dat al voor de derde keer komt. Toen zij de eerste keer reserveerden, vertrouwde die mevrouw ons toe dat ze het voorschot niet op tijd zou kunnen betalen. Dat kon ze pas als het vakantiegeld op de rekening zou staan. We hebben met haar dan een soepeler afspraak gemaakt. Die mensen waren daar heel dankbaar voor.’

Vertrouwen geeft voldoening

Nele en haar man Luc wonen op twee kilometer van ‘t Blokje en kunnen er snel zijn als het nodig is. 'Dagelijks contact met onze vakantiegangers hebben we niet. Dan is het voor ons ook aangenaam om onze gasten al een beetje te kennen.’ De vertrouwensband die daaruit groeit, beschouwt Nele als een mooie compensatie voor de korting die ze biedt: 'Werken op basis van vertrouwen geeft meer voldoening. En we krijgen er de beste mond-aan-mond reclame voor in de plaats.’

In gesprek met

Nele Vande Walle is uitbaatster van 't Blokje aan de Ijzer.

Dit verhaal werd gepubliceerd op 8 juli 2013 in de categorie Vakantie.

Neergepend door

Griet Bouwen is Storyweaver voor het netwerk Iedereen Verdient Vakantie. Ze houdt van een hartelijk gesprek en stelt graag vragen die een verschil maken. Heb je zelf een verhaal dat je graag deelt? Contacteer onze redactie en zet je verhaal kracht bij.

Copyright © 2024 Steunpunt vakantieparticipatie | Disclaimer | Privacy |